System CRM - korzyści dla Twojej firmy

Twoja firma się rozwija i zyskuje coraz więcej klientów. Wraz z kolejnymi krokami w przód rośnie jednak liczba dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, faktur, w których zaczynasz tonąć. Coraz trudniejsze staje się także znalezienie pożądanych informacji. Właśnie wtedy przychodzi moment, w którym trzeba zdecydować się na wdrożenie w firmie systemu CRM, który pomoże ci „ogarnąć" cały chaos oraz stworzyć podstawę odpowiednio ukierunkowanej strategii handlowej.

 

Co to jest CRM?

CRM (customer relationship management) to oprogramowanie wspierające komunikację firmy z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. CRM rejestruje współpracę już od pierwszej styczności klienta z ofertą, przez proces sprzedaży, aż po współpracę posprzedażową. System CRM notuje informacje ze wszystkich kanałów komunikacji z klientami, takich jak e-maile, media społecznościowe, czy połączenia telefoniczne. Może on pomóc nie tylko działom sprzedaży, ale także zespołom marketingowym.

Nic więc dziwnego, że podobnie jak narzędzie nazywa się filozofia prowadzona przez organizacje – filozofia CRM. Polega ona na podejmowaniu takich działań, aby zaspokoić potrzeby klienta. To właśnie on oraz jego zadowolenie są najważniejszymi wartościami przedsiębiorstwa. Filozofia CRM skupia się ciągłym doskonaleniu procesu zarządzania relacjami z klientami. Firmy decydujące się na wprowadzenie systemu CRM eliminują tym samym jeden z częściej popełnianych na rynku błędów – skupiania się wyłącznie na pozyskaniu klienta, zamiast pielęgnować wzajemne relacje.

Efektem pracy z systemem CRM jest intensyfikacja działań wobec najbardziej obiecujących kontrahentów oraz budowanie długotrwałych więzi biznesowych.

Korzyści systemu CRM dla Twojej firmy

- Oszczędność czasu

Jeśli informacje o klientach pochodzą z wielu źródeł, poszczególne działy firmy nie mają spójnej informacji o tym, na jakim etapie znajduje się współpraca. W konsekwencji czas, który mógłby zostać poświęcony na budowanie relacji z klientami, jest marnowany na przeszukiwanie stosów maili i wiadomości. Co więcej, wraz ze wzrostem klientów wzrasta ilość danych, jakie firma gromadzi w bazach danych i arkuszach kalkulacyjnych typu Microsoft Excel. Pracownicy mają tym samym coraz większe trudności z zarządzaniem nimi. Systemy CRM zbierają wszystkie informacje o klientach w jednym miejscu oraz automatyzują wprowadzanie danych. Odciążeni obowiązkiem wpisywania danych ręcznie oraz żmudnego poszukiwania informacji o klientach handlowcy, mogą w całości skupić się na opracowywaniu i realizowaniu strategii sprzedaży.

- Usprawnienie procesu sprzedaży

System CRM nie tylko ułatwia zarządzanie danymi klientów, ale także usprawnia cały proces sprzedaży. CRM proponuje m.in. takie rozwiązania jak raporty ze sprzedaży, prognozowanie przychodów oraz podnoszenie efektywności działań zespołu handlowego. Na dodatek system CRM pomaga w segmentacji klientów oraz skalowaniu procesu sprzedaży dzięki odpowiednim danym.

- Zwiększenie zaufania klientów

Indywidualne podejście do klientów sprawia, że znacznie chętniej współpracują z firmą, a także i z chęcią decydują się na przedłużenie tej współpracy. Proces tworzenia ofert jest znacznie ułatwiony i wyspecjalizowany, a klienci są często mile zaskoczeni pamięcią do szczegółów, która dowodzi, że są oni dla firmy ważni. Wypracowana z pomocą systemu CRM strategia sprzedażowa dopasowana do poszczególnych klientów zwiększa zaufanie wobec firmy i przyciąga nowych współpracowników.

- Większa efektywność pracowników

Przejrzystość informacji i sprawne działania powodują, że pozytywnej zmianie ulega także współpraca wewnątrz zespołu. Zsynchronizowane działania poszczególnych działów firmy i optymalnie wykorzystany czas sprawiają, że pracownicy unikają sytuacji stresowych i nerwowości związanej ze sprzecznymi poleceniami i komunikatami. Tym samym większa ilość energii przeznaczona jest na efektywną pracę.

Jaki system CRM wybrać?

Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się systemy CRM on-line, z których można korzystać z dowolnego miejsca i urządzenia. Jest to szczególne ważne w perspektywie pracy hybrydowej, w której obowiązki muszą być wykonywane raz w biurze, a raz zdalnie w trybie Home Office. Osoby pracujące w działach sprzedaży i marketingu z systemem CRM mają wówczas ciągły dostęp do danych sprzedaży. Jeśli CRM jest w dodatku zintegrowany z narzędziami już używanymi przez firmę, zmniejsza to ilość wydatków i posiadanych licencji.

 

Aplikacja Systeo 365 CRM dla Teams

Aplikacja CRM dla Teams posiada najważniejsze elementy systemu klasy CRM. Za pomocą naszego narzędzia CRM pracownicy działu handlowego mają możliwość rejestracji danych kontrahentów oraz poszczególnych działań handlowych. Aplikacja CRM dla Teams jest dostępna z poziomu Microsoft Teams oraz w aplikacji mobilnej. Nie musisz więc inwestować w dodatkowe licencje - aplikacja wdrażana jest na bazie twojego środowiska Microsoft 365.

Najważniejsze cechy systemu CRM dla Teams:

  • Rejestracja działań pracowników działu handlowego
  • Szybki dostęp do informacji o kontrahentach
  • Dołączanie dokumentów i umów partnerskich
  • Dostępna obsługa z aplikacji mobilnej
  • Obsługa dokumentacji fotograficznej
  • Znacznik wizyty z GPS
  • Planowanie trasy wizyt
  • Głosowa notatka ze spotkania jako zapisany tekst
  • Obsługa szansy sprzedaży
  • Planowanie sprzedaży na handlowców
  • Możliwość rozbudowania aplikacji CRM dla Teams oraz dostosowania jej do indywidualnych potrzeb firmy

Jeśli zainteresowała Cię nasza aplikacja CRM dla Teams, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami tutaj.