Czy warto wdrożyć w firmie Intranet oparty o platformę Microsoft 365 i usługę SharePoint Online? Część 3

W poprzednich artykułach opisaliśmy mechanizmy, które pozwolą wynieść firmowy Intranet z poziomu tablicy ogłoszeń i bazy instrukcji do narzędzia, które potrafią skutecznie wspierać pracowników w obsłudze mniejszych procesów w firmie. (Tutaj przeczytasz: część 1 i część 2) 

Opierając się na naszych wdrożeniach możemy założyć, że przy wykorzystaniu omówionych wcześniej narzędzi udało nam się obsłużyć od około 50% do 60% potrzeb funkcjonalnych oczekiwanych po wdrożeniu Intranetu. Dlaczego zatem mając do dyspozycji pozostałe narzędzia z platformy Microsoft 365, nie jesteśmy w stanie obsłużyć wszystkich procesów i funkcji? Głównie wynika to z ograniczeń technicznych tych narzędzi wynikających z metody wyświetlania informacji lub zarządzania uprawnieniami do danych.

Na szczęście tutaj z pomocą przychodzi nam kolejna usługa firmy Microsoft dostępna na platformie Microsoft 365, czyli Power Apps. Narzędzie to możemy w zasadzie prawie dowolnie kreować graficznie, a dane w nim możemy przedstawić w dopasowany do oczekiwań sposób. Odchodzi nam też problem zarządzania uprawnieniami, bo mamy możliwość dodania dowolnych ustawień dostępu do wybranej kontrolki na formularzu lub ekranie. Dodając możliwości Power Apps możemy w zasadzie rozbudować Intranet o wiele nowych funkcji. Firma Systeo w swojej ofercie posiada około 20 gotowych mini aplikacji wbudowanych w Intranet, które uzupełniają funkcjonalność platformy. Zaczynając od takich rozwiązań, jak Kudosy, czy aplikacje obsługujące konkursy firmowe, zapisy na szkolenia, forum pracowników, polecane miejsca, kalendarz imienin lub urodzin, pozwalają wyjść Intranetowi ze służbowej, firmowej otoczki do narzędzia wspierającego również komunikację mniej formalną. Ten artykuł nie jest miejscem, aby dokładnie prezentować wszystkie dostępne narzędzia będące mini aplikacjami wbudowanymi w poszczególne witryny. Zainteresowane osoby dodatkowymi szczegółami zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.

Wracając do meritum możemy potwierdzić, że Intranet dopiero uzupełniony przez właśnie takie wbudowane mini aplikacje, wydaje się być narzędziem prawie kompletnym. Użytkownika zachęca do odwiedzenia Intranetu możliwość zapoznania się z bieżącymi informacjami oraz fakt, że będzie on mógł załatwić tam wiele firmowych spraw, a nawet dowiedzieć się o polecanych miejscach na weekend przez innych pracowników. Co więcej korzystając z tej technologii mamy nieograniczone możliwości dodawania nowych ciekawych narzędzi do Intranetu lub rozbudowę o nowe funkcje. Kto zatem może się podjąć budowy takich narzędzi? Aplikacje Power Apps nawet te mniejsze to domena Systeo. Tworzymy takie rozwiązania już od kilku lat i skutecznie wdrażamy je u naszych klientów. Najczęściej przy takich projektach tworzenia Intranetu wgrywamy nasze aplikacje do środowiska Zamawiającego i tam je konfigurujemy. Czy jest to trudne? Dla naszych specjalistów nie, ale żeby budować skuteczne aplikacje trzeba mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie. W tym przypadku rekomendujemy, że to my i nasi fachowcy wszystkim się zajmiemy.

Zdjęcie: Kasia -  Specjalistka ds. Intranetu i SharePoint w Systeo z podziękowaniami od Klienta za udane wdrożenie

Na koniec tego artykułu spróbujmy sobie zadać 3 ważne pytania, na które odpowiedzi udzielimy już w ostatniej części cyklu.  

Czy jeśli dodamy mini aplikacje Power Apps do Intranetu to możemy uznać, że nasze rozwiązanie jest kompletne?

Czy są to drogie rozwiązania?

Kto nam może pomóc i od czego powinniśmy zacząć?

CDN.